Miskolcon is jelen van az Élelmiszerbank

Új raktárral bővül a Magyar Élelmiszerbank hálózata, Miskolcon veti meg a lábát a szervezet. A terjeszkedéssel sokkal hatékonyabban és gyorsabban juttathatják majd el az élelmiszeradományokat a miskolci és Borsod-Abaúj-Zemplén megyei rászorulóknak. 

A miskolci nyitással a szervezet közelebb hozza a segítséget a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei nélkülözőkhöz. Miskolci jelenlétükkel a helyi szervezeteket könnyebben elérik, itteni raktárukból gyorsabban ki tudják szolgálni a rászorulókat. Hatékonyabban tudják támogatni ezzel a miskolci karitatív szervezeteket, több ételt tudnak hatékonyabban kiszállítani.  

Az élelmiszerpazarlás egy létező jelenség, felmérések szerint a háztartások hulladékának átlagosan 40 százaléka kidobott élelmiszer. A boltokban is rengeteg, még jó minőségű, de a szabályozások miatt eladhatatlan termék marad meg nap végére, amit másnap már nem adhatnak el. Évente 1,8 millió tonna élelmiszer megy veszendőbe csak Magyarországon.  

Számos formája van már jelen Magyarországon is az élelmiszerpazarlással szembeni fellépésnek. Az Élelmiszerbank Magyarországon az egyik legrégebben működő, ételpazarlás ellen fellépő szervezet. Céljuk, hogy a felhalmozott, de jó minőségű felesleget rászorulóknak adják, ezzel elősegítve az éhezés és a pazarlás csökkenését.
 
 
Friss zöldség a piacon
Friss zöldség a piacon
 
 
A fővárosi szervezet több országos partnerrel rendelkezik, 450-en működnek együtt velük. Általuk évente több mint 250 ezer nélkülözőhöz jut el élelmiszeradomány. A szervezet értékelése alapján 2020-ban mintegy 8400 tonnányi, 7 milliárd forint értékű ételt kaptak a rászorulók. 

A Food Not Bombs egy külföldi mintára épült, alulról szerveződő társadalmi szervezet, amely piacokról gyűjt megmaradt zöldségeket, gyümölcsöket, amelyekből ételt főznek a rászorulóknak. Ezt később közösségi étkeztetés keretében osztják szét. 

A Munch.hu ennek valamivel modernebb formája, célközönsége sem csak a nélkülöző családok. Inkább instant módon lép fel a felesleges pazarlás ellen azzal, hogy összeköti a fogyasztót az étteremláncokkal, amelyeknek záráskor még maradt minőségi termékéből. Ahelyett, hogy ezt ki kellene dobnia, kedvezménnyel értékesítheti a mobilappon keresztül, mellyel mindkét oldal jól jár. A Munch csapata nemrég egy tévés vetélkedőn is támogatást nyert projektjéhez, így országos lefedettsége és appikációjának, honlapjának fejlesztése gyorsabban megvalósulhat. Hamarosan akár Miskolcon is találkozhatunk Munch boltokkal.  
 
 

 

M. A.