Hatástanulmánynak kell készülnie a 39-es főút megépítésének elmaradásáról - Miskolc
Miskolc - Hatástanulmány készítését javasolja a Tokaji Világörökségi Egyesület, hogy kiderüljön, milyen következményekkel járna, ha nem épülne meg a világörökséghez tartozó tokaji borvidéket elkerülő, újonnan megépítendő 39-es számú főút - közölte Tokaj független polgármestere, az egyesület elnöke.
A történelmi borvidék településeinek lakói, s közülük is leginkább a tokajiak úgy vélik: a településen keresztül vezető út az egyre növekvő kamionforgalom okozta környezetszennyeződés miatt akár veszélybe sodorhatja a világörökség címet is - mondta Májer János.
Hozzátette: a közeli Szerencsen felépítendő bioerőmű alapanyag-ellátásának biztosítása is megsokszorozhatja a közút amúgy is elviselhetetlen forgalmát. Mint fogalmazott: az egyesület arra törekszik, hogy még ebben a kormányzati ciklusban kezdődjék meg a 39-es számú út építésének előkészülete, a régészeti feltárás, az út nyomvonulatába eső földterületek kisajátítása.
A hegyaljai város önkormányzata és az önkormányzathoz forduló civil szervezetek egyébként már korábban kilátásba helyezték: számukra a tokaji Tisza-híd ideiglenes lezárása sem elképzelhetetlen, amennyiben nem valósul meg a világörökséghez tartozó borvidék központjának számító Tokaj városa, valamint Tarcal, Bodrogkeresztúr, Mád községek közúti tehermentesítése - részletezte a polgármester.
Májer János korábban azt mondta: a városlakók a polgári engedetlenség egyik formáját gyakorolva akár le is zárhatják a városon keresztülvezető 38-as számú főút Tisza-hídját, amely Borsod-Abaúj-Zemplén megyét és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét köti össze. Ha ez megtörténik, jószerével megbénulhat a két megye, illetve a két régió, sőt az észak - déli nemzetközi tranzitforgalom közúti forgalma is.
Beszámolt arról, hogy az európai uniós forrásból elkészített korábbi terv értelmében a 39-es számú főút, - amely több hegyaljai települést tehermentesítene, Encstől indulva Abaújszántót, Tállyát, Mádot, Tarcalt és Tokajt kikerülve - Tiszavasvári térségében csatlakozna az M3-as autópályához.
Az Országos Területrendezési Terv felülvizsgálatát végző VÁTI Kht. elképzelése azonban nem tartalmazza ezt a beruházást. A város azóta eljuttatta a tervezett 39-es út nyomvonaltervét a VÁTI-nak, amit támogatott a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés, valamint a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kistérségek Egyeztető Fóruma is - fűzte hozzá.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium illetékese korábban az MTI-vel azt közölte, a tárca nem zárkózik el attól, hogy ismételten megvizsgálja az elkerülő út műszaki megvalósításának lehetőségeit. Az ugyanakkor tény: a 2007 és 2013 közötti időszakra vonatkozó Közlekedési Operatív Programban (Közop) valóban nem szerepel az említett elkerülő út.
Májer János ezzel kapcsolatban úgy reagált, hogy először "a gazdasági tárca vezetőjétől kértem - a települések lakói érdekében - személyes meghallgatást, de ezt a miniszter titkársága elutasította, majd Felsmann Balázs szakállamtitkárhoz irányítottak a titkárnők".
Hozzáfűzte: Felsmann Balázs az egyeztetett időpontot lemondta, aztán egy főosztályvezetőhöz irányították, akivel viszont már ő nem látta értelmét a találkozónak.
"Ha a GKM-nek őszinte lenne a szándéka, hogy Tokaj vezetőjével találkozzon, akkor a tárca maga keresne alkalmat egy tokaji helyszíni egyeztetésre" - mondta. Májer János szerint a helyzet pikantériája, hogy a hegyaljai város önkormányzata már évekkel korábban elkészítette a jelenleg igénybe vett 38-as számú út engedélyes tervét, megszerezte az építési engedélyeket, és elkészítette a megvalósíthatósági tanulmányokat.
"Ma ezek a dokumentumok a GKM polcain porosodnak, pedig a 39-es út megépítéséig a 38-as számú főközlekedési út Borsod megyei szakaszát meg lehetne erősíteni: csökkentve a balesetveszélyt és védősávokkal a katasztrofális környezetszennyezést" - fejtette ki véleményét a polgármester.
Szerinte egy nagyprojekt keretében mindez azonnal indítható lenne, ha a felelős vezetőkből nem hiányozna a világörökségi területért érzett felelősség és jó szándék. "Amikor a tárca számos utat most terveztet és engedélyeztet, a nagy forgalmú 38-as számú főútra nem gondolnak" - fogalmazott a városatya.
Mint mondta, nem érti "kinek jó, ha az ország nem tudja lehívni a rendelkezésére szánt EU-s forrásokat, s kinek jó apátiában tartani azt a régiót, ahol a vigasságokból sokat profitálhatna az ország egy jobb és bevételt hozó útfejlesztés nyomán".
forrás: www.miskolcinapilap.hu
Miskolc linkajánló: miskolclink.mconet.biz
Képeslapküldő – Miskolc : Küldjön képeslapot ismerősének!
Hatástanulmánynak kell készülnie a 39-es főút megépítésének elmaradásáról - Miskolc - Szóljon hozzá Miskolc fórumán!
A hír támogatója:
Minden ami Internet -> MCOnet
International - Magyarország: magyarorszag.mconet.biz
Hozzátette: a közeli Szerencsen felépítendő bioerőmű alapanyag-ellátásának biztosítása is megsokszorozhatja a közút amúgy is elviselhetetlen forgalmát. Mint fogalmazott: az egyesület arra törekszik, hogy még ebben a kormányzati ciklusban kezdődjék meg a 39-es számú út építésének előkészülete, a régészeti feltárás, az út nyomvonulatába eső földterületek kisajátítása.
A hegyaljai város önkormányzata és az önkormányzathoz forduló civil szervezetek egyébként már korábban kilátásba helyezték: számukra a tokaji Tisza-híd ideiglenes lezárása sem elképzelhetetlen, amennyiben nem valósul meg a világörökséghez tartozó borvidék központjának számító Tokaj városa, valamint Tarcal, Bodrogkeresztúr, Mád községek közúti tehermentesítése - részletezte a polgármester.
Májer János korábban azt mondta: a városlakók a polgári engedetlenség egyik formáját gyakorolva akár le is zárhatják a városon keresztülvezető 38-as számú főút Tisza-hídját, amely Borsod-Abaúj-Zemplén megyét és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét köti össze. Ha ez megtörténik, jószerével megbénulhat a két megye, illetve a két régió, sőt az észak - déli nemzetközi tranzitforgalom közúti forgalma is.
Beszámolt arról, hogy az európai uniós forrásból elkészített korábbi terv értelmében a 39-es számú főút, - amely több hegyaljai települést tehermentesítene, Encstől indulva Abaújszántót, Tállyát, Mádot, Tarcalt és Tokajt kikerülve - Tiszavasvári térségében csatlakozna az M3-as autópályához.
Az Országos Területrendezési Terv felülvizsgálatát végző VÁTI Kht. elképzelése azonban nem tartalmazza ezt a beruházást. A város azóta eljuttatta a tervezett 39-es út nyomvonaltervét a VÁTI-nak, amit támogatott a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés, valamint a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kistérségek Egyeztető Fóruma is - fűzte hozzá.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium illetékese korábban az MTI-vel azt közölte, a tárca nem zárkózik el attól, hogy ismételten megvizsgálja az elkerülő út műszaki megvalósításának lehetőségeit. Az ugyanakkor tény: a 2007 és 2013 közötti időszakra vonatkozó Közlekedési Operatív Programban (Közop) valóban nem szerepel az említett elkerülő út.
Májer János ezzel kapcsolatban úgy reagált, hogy először "a gazdasági tárca vezetőjétől kértem - a települések lakói érdekében - személyes meghallgatást, de ezt a miniszter titkársága elutasította, majd Felsmann Balázs szakállamtitkárhoz irányítottak a titkárnők".
Hozzáfűzte: Felsmann Balázs az egyeztetett időpontot lemondta, aztán egy főosztályvezetőhöz irányították, akivel viszont már ő nem látta értelmét a találkozónak.
"Ha a GKM-nek őszinte lenne a szándéka, hogy Tokaj vezetőjével találkozzon, akkor a tárca maga keresne alkalmat egy tokaji helyszíni egyeztetésre" - mondta. Májer János szerint a helyzet pikantériája, hogy a hegyaljai város önkormányzata már évekkel korábban elkészítette a jelenleg igénybe vett 38-as számú út engedélyes tervét, megszerezte az építési engedélyeket, és elkészítette a megvalósíthatósági tanulmányokat.
"Ma ezek a dokumentumok a GKM polcain porosodnak, pedig a 39-es út megépítéséig a 38-as számú főközlekedési út Borsod megyei szakaszát meg lehetne erősíteni: csökkentve a balesetveszélyt és védősávokkal a katasztrofális környezetszennyezést" - fejtette ki véleményét a polgármester.
Szerinte egy nagyprojekt keretében mindez azonnal indítható lenne, ha a felelős vezetőkből nem hiányozna a világörökségi területért érzett felelősség és jó szándék. "Amikor a tárca számos utat most terveztet és engedélyeztet, a nagy forgalmú 38-as számú főútra nem gondolnak" - fogalmazott a városatya.
Mint mondta, nem érti "kinek jó, ha az ország nem tudja lehívni a rendelkezésére szánt EU-s forrásokat, s kinek jó apátiában tartani azt a régiót, ahol a vigasságokból sokat profitálhatna az ország egy jobb és bevételt hozó útfejlesztés nyomán".
forrás: www.miskolcinapilap.hu
Miskolc linkajánló: miskolclink.mconet.biz
Képeslapküldő – Miskolc : Küldjön képeslapot ismerősének!
Hatástanulmánynak kell készülnie a 39-es főút megépítésének elmaradásáról - Miskolc - Szóljon hozzá Miskolc fórumán!
A hír támogatója:
Minden ami Internet -> MCOnet
International - Magyarország: magyarorszag.mconet.biz